Alla inlägg den 10 juni 2009

Av Kicki - 10 juni 2009 21:25

Har länge haft domningar i ben och armar, är oxå väldigt trött mesta dels av tiden... Pratade med sköterskan på jobbet idag om detta, hon sa till mig att jag ska söka läkare direkt... Bara där började jag bli orolig! Well, well, jag ringde till vc för att ordna en tid, fick tid på onsdag nästa vecka... När jag kom hem var jag dum nog att kolla på http://www.sjukvardsradgivningen.se  sökte på domningar. Kom upp en hel del , men det som fick mig att reagera mest var, MS... Min farmor har MS och man har inte utrett ärftlighet ordentligt ännu, så det har alltid vart en rädsla jag haft att jag oxå ska få den diagnosen... Så här står det: Symtom

MS kan ge många olika besvär, men det är vanligast att sjukdomen börjar med

  • känselrubbningar eller domningar
  • svårigheter med gång och balans
  • synbesvär.

Snacka om att det här har gett mig hjärnspöken...

Ovido - Quiz & Flashcards