Alla inlägg under februari 2009

Av Kicki - 20 februari 2009 07:46

Japp, så är det.. var inne på Emmas blogg och hon utmanade mig...


Regler: Det här är svårare än du tror! Kopiera detta till din blogg och radera mina svar. Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn! Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord eller ljug! Om personen som taggade dig har ett namn som börjar med samma bokstav som ditt får du inte ge samma svar som han/hon gjort. Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar! Lycka till!


1. Vad heter du?: Kicki

2. Ett ord på fyra bokstäver: Kram

3. Flicknamn: Karolina
4. Pojknamn: Kristian

5. Yrke: Kontorist
6. Färg: Kolsvart
7. Klädesplagg: Klänning

8. Mat: Kalvstek
9. Sak i badrummet: Kran
10. Plats/stad: Kinna
11. En orsak att vara sen: Klockan
12. Något man skriker: Kom hit!
13. Film: Kogänget
14. Något man dricker: Kaffe
15. Band: Kroumata
16. Djur: Katt
17. Gatunamn: Kristinehöjdsgatan
18. Bil: Kia
19. Sång: Kom hem
20. Aktivitet med mer än en deltagare: Körsång

Jag utmanar alla som vill!

Av Kicki - 14 februari 2009 19:15

Din/ditt första:
Operation - En tiithålsoperation som blev en riktig...2002 på hösten
Piercing - öronen, 1981...

Sport - nja... har börjat lite smått att kika på hockey...
Husdjur - Katt!
Semester -Med pappa till Tyskland och Italien =) 1987...


Konsert - Var faktiskt på Pink Floyd med min pappsis... tror det var -94

Kärlek - Norsk kille vid namn Tommy Aslaksen... var väl runt 10 år tror jag =)


Just nu:

Äter du  - Ingenting...lite godis och snacks iofs..=)
Dricker du - Öl =)

Ska du - göra klart listan
Lyssnar du på - Data surr, TV:n och Sonny emellanåt =)
Väntar du på - VÅREN OCH SOMMAREN, Längtar efter lite värme nu.. 
Tittar du på - Datorskärmen och Lite på Döda Poeters Sällskap som går på TV:n..
Har på du på dig - Leggings och en klänning...

Din framtid:
Barn - Räcker med de två jag har + mina 4 st bonus...
Giftemål - Ja, trodde inte det efter skilsmässan, men nu känns det riktigt bra... vi får väl se om det blir så... =)

Karriär - Gärna!

Vad du föredrar (motsatta könet):
Kramar eller kyssar
- Måste jag välja???

Kortare eller längre - Längre
Snygg mage eller snygga armar - ORKA
Busig eller lydig - busig

Har du någonsin:
Kysst en främling - japp
Tappat bort glasögon/linser - Nope
Brutit ett ben -Nä, men jag hade en spricka i foten när jag var runt 11 år
Rymt hemifrån - Mmmm skulle rymma till min kompis Sofia när jag var 9... fast jag kom inte längre än ut genom fönstret innan jag blev fast... =)

Röntgats - Ja
Krossat någons hjärta - Ja, det var en jobbig tid...
Nobbat någon (som haft känslor för dig) - Vet faktiskt inte...

Gråtit när någon dött - Ja!

Tror du på:
Kärlek vid första ögonkastet - Jupp =)
Gud - vet inte längre... för 15 år sen skulle jag sagt JA...
Mirakel - Japp

Aliens - ???

Magi - ???
Ett himmelrike - ???

Tomten - Nja, kanske... inte just jultomten, men hustomtar...
Änglar - Absolut!!

Transformers - Nej

Blandat:
Är du kär i någon? - Ja!!
Önskar du att du bodde någon annanstans? - Nej, inte just nu... men i framtiden vill jag bo med min älskling...

Tycker andra att du är attraktiv? - Ja, jag tror det... har fått höra det ett par ggr iaf...
Dricker du? - Ja,
Använder du droger? - Nej!
Röker du? - Ja..
Vilket shampoo använder du? - Det jag har i badrummet för stunden...
Vilken parfym använder du? - Helst Yria från Yves Rocher =)
Vad är du rädd för? - Oj, djupt vatten är väl EN av sakerna jag är rädd för...
Gillar du att tvätta? - Nä, fast hade jag haft egen maskin hade det varit lättare...

Av Kicki - 4 februari 2009 22:10

Äntligen fått tillbaka datorn =)=)=)

Men guuud va mkt jag måste greja till som inte finns kvar... tur att de flesta program jag hade som jag saknar är gratis och finns på nätet... =)

Sen är det ju det här med msn och alla uttryckssymboler som jag måste försöka få samlat på mig igen... hade en hel del som jag använde väldigt ofta... Jaja, huvudsaken är att datorn FUNGERAR nu, och helt plötsligt är internet precis så snabbt som jag betalar för =D


Fick träffa ett par av älsklingens kompisar i helgen, de var jättetrevliga, den ena spelar trummor i ett band som vi var och lyssnade på både på fredagen och lördagen... De är riktigt bra döm gärna själv...


http://www.s-g-b.se/
Ovido - Quiz & Flashcards