Direktlänk till inlägg 13 juni 2010

Stackars missar =(

Av Kicki - 13 juni 2010 19:51

Mina kattfröknar har haft otur, de har råkat ut för en okastrerad hankatt som tycker att han ska vara herre på täppan. Jag trodde att de råkat ut för en räv eller nåt, men i fredags när jag kom till veterinären så var hennes första fråga om vi hade en okastrerad hankatt i närheten...

Iaf, flickorna har haft sår i ett par månader, jag trodde att de läkte och att det var nya sår de fick hela tiden =/ (ja, jag var lite dum!) I förra helgen reagerade vi på att de var lite annorlunda, den lilla började nysa och fick en ögoninflammation och den stora som inte är speciellt social, blev helt plötsligt väldigt kelsjuk... Så jag ringde och fick en tid hos veterinären i fredags efter skolavslutningen. Eftersom de hade så ont när veterinären skulle kolla på såren, så blev de sövda och rakade på rumpan... De har stooora sår =(=( Inte konstigt att de hade ont!! Antibiotika och sårrengöring är det som gäller nu... Och hankatten har skottpengar på sig!!! Jag har varit arg på den länge och jagat den så fort den visat sig då jag har förstått att mina flickor är rädd för honom, men nu ser jag RÖTT bara av att tänka på honom!!

Jaja, flickorna börjar redan se ut att må bättre =)


Skolavslutning ja... Min "lille" gick ut 2:an och den "store" 6:an... De börjar bli stora =/ Innebär det att jag börjar bli gammal då??? ;-D

Efter veterinärbesök så "firade" vi att sommarlovet börjat med ett besök på Mc Donald´s uppskattat av pojkarna =) Synd bara att sommarlovet börjat med så tråkigt väder... Får väl hoppas att det fina vädret kommer =)=)


Ledig imorrn! Vad ska jag då hitta på?? Tjaaa, blir lite pill här hemma, är tvungen att låna ut min bil till syrran så hon tar sig till sitt jobb. Hon köpte bil för en vecka sedan ungefär, lämnade in den på verkstad för att byta kamrem och vattenpump... De har glömt att sätta fast bränsleslangen på rätt plats igen så i torsdags upptäckte hon att bilen läckte bensin... och inte lite heller!! Så nu måste den lämnas in på verkstad igen för att byta bränsleslang... hon har fått tid imorrn em, hoppas de kan fixa det på en gång så hon slipper få problem att ta sig till jobbet på tisdag oxå... men troligtvis blir det väl inte lagat så hon har bilen förän på tisdag em... =/

 
 
BeckaHBitcH.se - triss i gossar

BeckaHBitcH.se - triss i gossar

13 juni 2010 20:27

stackars katter och va trist med farfarbilen

http://beckahbitch.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 9 maj 2011 20:22

Long time... Ja, här händer det lite för mkt på det personliga planet för att få ork till att blogga, men som vanligt så är det en TÄVLING som fått mig att blogga igen ;-)   Well, som många andra tjejer med mig så bara ÄLSKAR jag skor... (förvå...

Av Kicki - 15 juni 2010 21:05

Har en fruktansvärt jobbig pollenallergi, för ett par år sedan gick jag på något som heter hyposensibilisering... typ vaccinering mot allergi. Det innebär att med jämna mellanrum får en spruta med allergener (det man är allergisk emot) under en längr...

Av Kicki - 8 juni 2010 11:06

Lääänge sedan jag skrev nu... Har tyvärr lite svårt att få rumpan ur, även fast jag egentligen tycker det är roligt att skriva... Jaja, ska försöka bli lite bättre på att skriva och inte bara läsa andras ;-) Undersökningarna är iaf klara och enli...

Av Kicki - 5 januari 2010 10:14

Fortfarande samma problem med kroppen och inga svar än... och ingen magnetröntgen än =/ *suck* Jaja, det kommer väl, men jag vill veta NU!!!   Snart åker vi till Thailand, jag och älsklingen, pappsis med fru och syster med pojkvän. Ska bli så s...

...

Av Kicki - 4 december 2009 15:58

Sitter här och väntar på att färgen i håret ska ha "dragit" färdigt och läste lite i ett par andra bloggar som jag följer... kände att jag har försummat den här bloggen... Vet bara inte riktigt vad jag ska skriva, det händer inte så mkt, ellar jo d...

Skapa flashcards