Alla inlägg under april 2009

Av Kicki - 6 april 2009 21:58

Kalas, hade jag igår, ja man kan kalla det kalas eftersom jag bjöd på kaffe och tårta bara... Fick en del fina presenter och några fina blommor =)

En bukett tulpaner av Emma

En garderobsblomma av exet och hans fru

En gul blomma i kruka av barnens farmor

2 par nudie-jeans från mina systrar

En sparbössa för mynt, en doftgrej i form av en prinsesskrona till bilen och 6 blåklintsmuggar av pappsen & co

300 kr från Kerstin och Daniel (som gick till ett par träningsskor)

Blev ett trevligt kalas =)


Träning då...

Jo så här är det... upptäckte i förra veckan att jag gått upp VÄL mkt den senaste tiden, så jag bestämde mig att nu är det banne mig dax att ta kontroll över detta och äta rätt och sätta igång o träna. Var idag iväg och fixade så jag får ett årskort på Friskis & Svettis med autogirobetalning... tog även det första träningspasset. Basjympa, trodde inte min kondis skulle hålla hela vägen... MEN, det gjorde den, hade inga problem alls att hänga med =) Kändes såååå skönt att äntligen komma igång!! 

Av Kicki - 2 april 2009 17:51

Hur kan det komma sig att det ska vara såååå förbaskat svårt att komma igång med städning????

Kanske för att det är så TRÅKIGT!!!

Måste ju, här ser ut som en bomb slagit ner och på söndag ska det komma hit folk på kaffe och tårta eftersom jag fyller år på tisdag... Visserligen är det mest familj, men ändå!!

Men mkt av det stökiga beror på att min gamla soffa fortfarande står kvar här i v-rummet, måste få hjälp att bära upp den på vinden så länge... Sen har vi barnens rum... Isch vad det ser ut, där är det nog ett DUSSIN bomber som slagit ner... =/ Och älsklingen har jag inte träffat sen i söndags... han har magsjuka, saknar honom som fan!!! Men, jag vill ju inte bli smittad, har redan vart borta från jobbet alldeles för mkt redan!!

Men nåt roligt har jag oxå att berätta =) Nu vet jag var jag ska vara fram tills års-skiftet iaf =) Jag blir kvar i Sätila på äldreboendet där jag är nu. Det erbjudande min chef hade till mig var egentligen chefen inom psykiatrin som hade... ett grav-vik på ett psykboende där de ska få in nya brukare med "bland-diagnoser" dvs personer med både alkohol- eller drog-missbruk blandat med psykisk sjukdom... Kände att det inte var något jag borde jobba med, ligger för nära min egen barndom, då jag är uppvuxen med en mamma med alkoholmissbruksproblem...

Jaja, får väl ta och sätta igång... =)=) 

Skapa flashcards